łożysko górne kolumny McPhersona

Menu

narutoteam

Temat: Luz na kierownicy - stuki/przeskoki
Mogą być jeszcze górne poduszki albo łożyska kolumn McPhersona -- u mnie to właśnie powoduje dość głośne, pojedyncze stuknięcia przy skręcaniu -- naprawa będzie przy okazji najbliższego przeglądu.

To oczywiście nie ma nic wspólnego z luzem w kierownicy, ale nie jest powiedziane, że luz i stukanie mają ze sobą coś wspólnego...

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=14966



Temat: Stuki podczas skręcania kierownicą
Witam.
W służbowym passacie przy takich stukach mechanicy zdiagnozowali górne mocowanie McPhersona. Zdaje się, że jest tam coś na kształt łożyska, na którym skręca się kolumna, i jak to łożysko, czasem się zużywa. Wydaje mi się, że kładąc rękę na górnym mocowaniu powinieneś poczuć te stuki, kiedy ktoś będzie skręcał kierownicą.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=25837


Temat: Jednostajne ciche stukanie - wspomaganie
Jeśli chodzi o stukanie podczas kręcenia kierownicą, to sugeruję zainteresować się górnym łożyskiem kolumny McPhersona. Najczęściej jest to jego sprawka.

Te łożyska są dość żywotne, ale nie lubią pracować na sucho. Dlatego też trzeba byłoby je dobrze nasmarować i problem powinien zniknąć.

Powodzenia
..::GofNet::..

PS. Przykro mi z powodu tych dwóch incydentów. Oby takich czarnych owcy było jak najmnie...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=33537


Temat: Lybra - łożysko amortyzatora przedniego
" />Twoje objawy są dość charakterystyczne dla zużytych górnych mocowań zwrotnicy mcPhersona. Warto wymienić od razu łożyska i poduszki. Skrzypienie to objaw zużytych łożysk, jednak poduszki w takiej sytuacji też najczęściej są już do niczego. Zużycie łożysk odpowiada za efekty dźwiękowe i ciężkie skręcanie kół (trudno zauważyć przy wspomaganiu),natomiast zużyte poduszki mcPhersona dają wrażenie "pijanego" układu kierowniczego. Do wymiany potrzeba wymontować całą kolumnę i za pomocą ściskacza do sprężyn (można zrobić samemu) rozbiera się górne mocowanie zwrotnicy. Psikanie WD40 trochę smaruje zużyte elementy i dlatego przynosi krótkotrwałą poprawę, niestety WD40 to penetrator i dość szybko odparowuje nie pozostawiając warstwy smarnej. Zużyte sworznie kuliste zawieszenia mogą dawać efekty dźwiękowe w postaci skrzypienia ale to jest ostatnie stadium agonii. Wcześniej pojawiają się charakterystyczne stuki na nierównościach bez względu na kierunek jazdy.. Silne stukanie przy pokonywaniu nierówności ze skręconymi kołami zazwyczaj wynika ze zużycia sworzni kulistych drążków kierowniczych ( wewnętrznych). Jeśli masz dobre końcówki kierownicze, a zwłaszcza sworznie wahaczy to nie psuj ich eksperymentem ze strzykawką. Po takim zabiegu za pół roku będą znów do wymiany.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=40095


Temat: Nuova Delta - amory
" />Jako że sprzedaję części na codzień do tych pojazdów powiem tak: Tipo , Tempra, Delta ,Dedra, Bravo,Brava to sprawdzona i i ta sama płyta podwoziowa począwszy od sanek ,wahaczy końcówek drążka, łączników stabilizatora ,amortyzatorów to te same części ale uwaga :!: róznica jest jedynie w nowszych wersjach dedry i delty po roku 1998 mają one tak jak i brzvo , brava inne pozmianowe górne łożyska mcphersona
Natomiast w wahaczach jest ważne czy jest to tipo,tempra,dedra, delta przed czy po 91 roku chodzi o sworzeń wahacze a mianowicie średnice do 91 roku jest 15mm po jest 17mm, Reszta zawieszenia jest taka sama , tył we wszystkich modelach jest ten sam , amortyzatory ,wahacze a także dostępne zestawy naprawcze wahaczy tylnych są takie same czyli: śruba tuleja , 2 łożyska.
Często bywa tak że sprzedawca nieszuka dogodnej opcji i mówiąc dedra szuka po orginale i cena wychodzi 8O jednakże niedokońca można ufać tanim zamiennikom typu cofap , brazylijskie magnetti czy daco, logiczne jest że amortyzator np. z tipo 1.1 ,1.4 choć konstrukcyjnie i na pierwszy rzut oka taki sam jak ten z delty czy dedry nie spełni wymagań np. dedry,delty z silnikiem 1.8 czy 2.0 samochód może być za miękki i niebezpieczny w eksploatacji i zapewne długowiecznie nie wytrzyma i będzie po nim po kilku tygodniach użytkowania.
Jezeli chcecie montować amortyzatory do dedry,delty z takimi silnikami to zastosujcie zamienniki z tipo 1.8 , czy też z bravo 1.8 16v .Z fiata marei kolumny są większe wiec nie pasują

tyle mojego wywodu :wink:
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=11117


Temat: "podstawa amoryzatora" co to takiego?
" />Domyślam, że "fachowcowi" chodzi o górne mocowanie amortyzatora. Jest to poduszka gumowa z łożyskiem, którą zakłada się na kolumnę mcphersona. Kupisz w każdej dobrej hurtowni moto tylko musisz dokładnie podać im rok produkcji, bo VAG zmienił bodajże w 1996 rodzaj poduszki. Najlepiej kupić markowe np BOGE, SKF.
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=412


Temat: prowadzenie sie twingo
ja nie narzekam poza tym uważam że w durzej mierze prowadzenie się auta dużo zależy też od jego wielkości i masy a twingo do transporterów opancerzonych raczej się nie zalicza a ze zbieżnością w tym roku to miałem problemy po wymianie gornego łożyska w kolumnie mcphersona ale okazało się że mehanik to partacz
Źródło: forum.twingo.pl/viewtopic.php?t=1148


Temat: Moja historia I i II
Dzisiejszy odcinek jest o ......powrocie do przeszłości, czyli pękniętej sprężynie kolumny Mc.Phersona (prawy przód).
Byłem w Cęstochowie i jak nie rąbnie coś po praej stronie. Na st.paliw obejrzałem całe nadkole, przewody ham., drążki, gałki i ...nic. Już miałem dalej jechać gdy sobie przypomniałem,że w zielonym Kangusiu pękł 1 zwój sprężyny, sięgnąłem do dolnej "miseczki" i ....BINGO. Do domciu wracałem ostrożnie, zakup używki, wymiana u znajomego i dodatkowo górne łożysko kolumny.
Znowu śmigamy
Źródło: klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?t=378


Temat: [e34] drżenie kierownicy , metaliczny dzwiek
" />witam serdecznie wszystkich.
Mam pytanie odnośnie poduszek amortyzatora (mocowanie górne) na przodzie . Czy po zamocowaniu NOWEJ poduszki (febi) w kolumnie Mcphersona i skręceniu całej kolumny ,może występować luz na poduszce ? . Luz jest wyczuwalny ,kołysze delikatnie samo mocowanie(poduszka) na boki ,a śruba amortyzatora z kontrą na imbus jest skręcona i np. jeśli chwycę i spróbuję poruszać podporą sprężyny ,to ona ani nie drgnie .Coś jakby pomiędzy podporą sprężyny a samym mocowaniem było nie skręcone .Miedzy tymi elementami są dwie podkładki , jedna podkładka prosta , a druga podkładka wybrzuszona ( ta podkładka przy nakładaniu pasowała bardzo dobrze) ochrania łożysko na mocowaniu przed zabrudzeniem .Mam Poduszki ze schowaną srubą amorka w poduszce (mały dekielek),nakładane na gwint m14 ,nakrętka 22 ,aha kolumna jest złożona ze wszystkimi podkładkami wg schematu do tego konkretnego modelu auta.
Czy tak może być ??

Z góry dziekuje za pomoc
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=82050


Temat: [MK3 ABS] dziwne stuki w przednim zawieszeniu
Witam!!!Pisze , bo nie wiem już sam co to może być.Otóż stuka mi cos przednim zawiasie.Nie są to ani sforznie wachacza , ani ani łączniki stabilizatora ani tuleje wachacza.Amorki z przodu o.k.na szczęscie bo tylne bilsteiny kosztowały mnie majątek:-)Czy mogą to być łożyska na kolumnie Mcphersona-te górne??Spotkał sie juz kots z Was z tym???
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=39933


Temat: [MK3 ABS] dziwne stuki w przednim zawieszeniu

Witam!!!Pisze , bo nie wiem już sam co to może być.Otóż stuka mi cos przednim zawiasie.Nie są to ani sforznie wachacza , ani ani łączniki stabilizatora ani tuleje wachacza.Amorki z przodu o.k.na szczęscie bo tylne bilsteiny kosztowały mnie majątek:-)Czy mogą to być łożyska na kolumnie Mcphersona-te górne??Spotkał sie juz kots z Was z tym???

mi kiedys stukal sworzen w ograniczniku w drzwiach ale to bylo w felicji I tez obstawialem zawieszenie przednie

moze jakbys opisal kiedy najbardziej stuka czy to toczne czy od ugiecia auta czy jak bujasz autem tez slychac??
a gorne lozyska jak wadliwe to zazwyczaj slychac lekkie chrobotanie przy skrecaniu nawet w miejscu przynajmniej taki objaw kiedys widzialem
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=39933


Temat: [Mk3] tulejka w tulejce wachacza... male pytanko
takie tulejki wsadzane były do MK II - tuleje MK III były bez tulejki wewnetrznej - mimo że to takie same tuleje ...

jeśli stuka na wybojach podczas jazdy na wprost - sprawdź na podnośniku zawieszenie (łomik w rękę - mechanik będzie wiedział jak to zrobić - ewentualnie pierwsza lepsza stacja diagnostyczna - na szarpakch wyjdą luzy) - sprwadź też czy dobrze dokręcone są kolumny mcphersona i górne łożyska amortyzatorów - one też powodują stukanie
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76221


Temat: Dziwny problem z ukł kierowniczym w mk2
Dystans6 gdybyś miał uszodzone łożyska w kolumnach mc-phersona czy też całe kolumny mc-phersona (gumowe osadzone w kielichu w przodzie, z plastikowymi nakładkami), obsiadł by ci przód i ciężej by się skręcał. Odległość górnego tależyka od kielicha powinna być niewielka, jak zdejmiesz plastikową osłonę. Jeżeli odstają zbyt wysoko to raczej nie były wymieniane lub włożono cienkiej jakości mc-phersony.
Pisałeś, że zbieżność miałeś ustawianą. A czy przed ustawieniem zbieżności sprawdziłeś zawieszenie na szarpakach?
Co do tego trykania, to może ono być w okolicy dolnego łożyska na wałku kierowniczym w kolumnie kierowniczej (w kabinie) przed pierwszym krzyżakiem. Po prostu łożysko ma luz.
Jeżeli ciąga ci przodem w jedną lub drugą stronę to możesz mieć wywalone w wachaczach przednich małe tulejki gumowo metalowe (ta część wachacza osadzona w ławie).
Dużo może być przyczyn ściągania gofra w którąś ze stron.
Najlepiej sprawdz zawieszenie na szarpakach.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84046


Temat: 320d - opór/przeskakiwanie w kierownicy

Masz zapewne do wymiany Górne łożysko skrętne w kolumnie McPhersona.

Sprawdzę, ale obawiam się że to może być coś innego. Od McPhersona nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków, a ten "przeskok" czuć tylko na drążkach, więc moja teoria jest taka, że pochodzi gdzieś z obszaru pomiędzy maglem a kierownicą, lub w gorszym przypadku z samego magla. Przy skręcaniu na postoju (włączony silnik) na kole i amortyzatorze nie czuć żadnego przeskoku.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=125010


Temat: Poduszka amortyzator [E34] 520i 94r. 24v M50
witam serdecznie wszystkich.
Mam pytanie odnośnie poduszek amortyzatora (mocowanie górne) na przodzie . Czy po zamocowaniu NOWEJ poduszki (febi) w kolumnie Mcphersona i skręceniu całej kolumny ,może występować luz na poduszce ? . Luz jest wyczuwalny ,kołysze delikatnie samo mocowanie(poduszka) na boki ,a śruba amortyzatora z kontrą na imbus jest skręcona i np. jeśli chwycę i spróbuję poruszać podporą sprężyny ,to ona ani nie drgnie .Coś jakby pomiędzy podporą sprężyny a samym mocowaniem było nie skręcone .Miedzy tymi elementami są dwie podkładki , jedna podkładka prosta , a druga podkładka wybrzuszona ( ta podkładka przy nakładaniu pasowała bardzo dobrze) ochrania łożysko na mocowaniu przed zabrudzeniem .Mam Poduszki ze schowaną srubą amorka w poduszce (mały dekielek),nakładane na gwint m14 ,nakrętka 22 ,aha kolumna jest złożona ze wszystkimi podkładkami wg schematu do tego konkretnego modelu auta.
Czy tak może być ??

Z góry dziekuje za pomoc
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=135941


Temat: Spreżyny do przodu - zamienniki.
" />No i wszystko jasne ze sprężynkami, winą za pękanie sprężyn możemy obarczyć japończyków i cześciowo polskie drogi... Obojetnie jakiej jakości wsadzimy sprężynki na przód to i tak pękną u góry po kilkunastu tysiacach a może po kilkuset ale to będzie góra, już tłumacze co jest przyczyną : podczas skręcania kołami czyli dołem kolumny mcphersona obraca również się nam sprężyna i w większości przypadków górne łożysko oporowe (to z teflonu chyba) nie obraca się i następuje skręcenie na całej długości sprężyny,napreżenia największe wystąpią wbrew fizyce u góry przy tym łożysku i jeśli dodamy skok amortyzatora jeszcze to mamy to co nam łamie nasze sprężyny, większość ludzi nie zwraca pewnie uwagi na stan tego łożyska oporowego, a ono powinno swobodnie się kręcić pod waga jaka przypada na jedno koło naszego autka.
Zgodzi się ktoś ze mną ??
Źródło: forum.charade.pl/viewtopic.php?t=1051


Temat: Kielichy amorów (obsady) - dokręcanie
" />
">Przeskoki mogą być spowodowane zajechanymi łożyskami w mocowaniu górnym amortyzatora

Czy jest szansa abym sam to wymienił czy trzeba się bawić w ściągacze do sprężyn itp. tudzież wyciąganiem całej kolumny mc phersona?

Jeśli faktycznie to łożyska to trochę mi ręce zaczną opadać bo logicznym dla mnie było, że skoro się wymienia całe amory to łożyska także.... no ale.... Jutro postaram się zakupić odpowiedni klucz i zobaczymy co z tego wyjdzie ;D
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=26481


Temat: Przegub ?
" />Jeżeli już to może nie cała kolumna MCPHersona a jej górne mocowanie w nadwozie wraz z łożyskiem, które znajduje się w środku mocowania.
Źródło: nubira.info/viewtopic.php?t=4264


Temat: Trzeszczenie i zgrzytanie przy skrecaniu kierownica
Podejrzewam, ze to górne łozysko kolumny McPhersona.
To swojego rodzaju standardowa usterka w GE.
Dość tania impreza - ok 40/szt. Tylko tyle, ze trzeba wyszarpywać kolumnę, zeby to wymienić.
Pozdrawiam
SM
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=11335


Temat: Skręt kołami na postoju powoduje skrzypienie
Zależy jakiego rodzaju to przeskakiwanie. Jesli naprawdę lekkie i takie mocno stłumione, to obstawiam łożyska górne kolumn McPhersona.
Jesli przeskakuje mocno i towarzyszy temu bardzo głosny dźwięk, to może być pęknięta sprężyna.
Pozdro
SM
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=5904


Temat: wymiana sprężyny
" />Górne poduszki kolumny McPhersona z łożyskami wymieniałeś przy okazji zmiany sprężyn?? A może to wadliwy montaż??
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1806


Temat: [MK3] Skrzypi w zawieszeniu, przód

Przekonany jestem na 100% że to łożysko kolumny mc-phersona.
Też sobie tak myślę. Trzeba tylko posłuchać dla pewności czy to jest odgłoś z górnego mocowania amora
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75690


Temat: 320d - opór/przeskakiwanie w kierownicy
Masz zapewne do wymiany Górne łożysko skrętne w kolumnie McPhersona.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=125010


Temat: Kierownica ciezej chodzi i niechce wracac
Jeśli wspomaganie mie cieknie i nie wydaje niepokojących dzwięków, to radziłbym skontrolować górne mocowania kolumn McPhersona, a konkretnie ich łożyska.
Jan
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=62851


Temat: Vectra 2.5 V6 vs. Focus 2.0
Tu masz artykuł z AS 45/05

Najlepszy jako kombi
Opel Vectra B (1995-2002)

Opel Vectra B to auto praktyczne i ładne, zwłaszcza w wersji kombi. Niestety, częstość awarii znacznie przewyższa średnią w tej klasie

Vectra drugiej generacji to samochód wymykający się jednoznacznym ocenom. Z jednej strony - walory użytkowe, szczególnie w odmianie z nadwoziem kombi, zasługują na wysoką ocenę. Także własności jezdne są bardzo dobre, szczególnie gdy porównywać je z innymi konstrukcjami z połowy lat 90. Niestety, rozważając możliwość zakupu Vectry B, trzeba także wziąć pod uwagę, że jej usterkowość nie bardzo pasuje do powszechnych wyobrażeń o solidnym, niemieckim aucie klasy średniej. Warsztaty odwiedza zdecydowanie częściej, niż by się chciało.
Wróćmy jednak do zalet pojazdu. Jest ich naprawdę wiele - Vectra B spełnia właściwie wszystkie wymagania, jakich w połowie poprzedniej dekady oczekiwać można było od samochodu tej klasy. Jest bez wątpienia autem ładnym, a przy tym jej uroda wydaje się być ponadczasowa. Szczególnie egzemplarze wyprodukowane po face liftingu przeprowadzonym w 1999 roku nadal wyglądają reprezentacyjnie. Zresztą nadwozie ocenić trzeba dobrze nie tylko z estetycznego punktu widzenia - ze współczynnikiem oporu czołowego wynoszącym 0,28 i dziś zajęłoby ono czołową pozycję w swej klasie.Vectra ma obszerną kabinę i spory bagażnik
Wnętrze samochodu jest przestronne. I z przodu, i z tyłu wygodnie podróżuje się nawet wysokim i tęgim osobom. Pasażerowie przednich siedzeń mogą przy tym skorzystać z możliwości zmiany położenia fotela w szerokim zakresie, w większości aut znajdziemy też regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Od 1999 roku fotele wyposażane były w tzw. aktywne zagłówki wydatnie zmniejszające prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w razie uderzenia w tył auta.
Kufer Vectry również wypada dobrze. Pod tym względem bezkonkurencyjna jest oczywiście odmiana kombi, w której po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji przestrzeń bagażową o pojemności 1490 l. Warto w tym miejscu dodać, że wersję o nadwoziu uniwersalnym wybierała blisko połowa kupujących Vectrę. Nie może to dziwić, bowiem jest ona bardzo funkcjonalna, a do tego wcale nie brzydsza od obu limuzyn.
Wystrój wnętrza nie rzuca na kolana, ale nie ma większych powodów do narzekania. Deska rozdzielcza o niewydumanej stylistyce jest przejrzysta i łatwa w obsłudze. W większości egzemplarzy dominują niestety szare plastiki i tkaniny, ciekawszą kolorystykę wnętrza łatwiej spotkać w autach wyprodukowanych po face liftingu.
Cecha charakterystyczna Vectry B to wyrafinowane zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona pracujące w układzie DSA (Dynamic Safety). Podczas hamowania na nawierzchni o zróżnicowanej przyczepności konstrukcja kolumn powoduje chwilowe zwiększenie kąta zbieżności koła mającego najlepszą przyczepność, co zapobiega utracie panowania nad autem. Z tyłu zastosowano zawieszenie typu Multilink umocowane na ramie pomocniczej, której - podobnie jak w wypadku zawieszenia przedniego - nie połączono na sztywno z nadwoziem. Zmniejsza to odgłosy pracy układu przeniesienia napędu i toczenia się kół. W rezultacie przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy samochód prowadzi się bardzo dobrze. Zakręty pokonuje chętnie, bez przechyłów bocznych czy jakiejkolwiek nerwowości.

W najlepszej sytuacji są kierowcy spokojni
Wykorzystanie możliwości zawieszenia może okazać się dość trudne. Z eksploatacyjnego punktu widzenia najbardziej godne polecenia są bowiem 8-zaworowy motor 1.6 oraz pochodzący z fabryk Isuzu turbodiesel 1.7. Oba te silniki zadowolą jednak wyłącznie bardzo spokojnych kierowców.
Lepszą dynamikę, przy umiarkowanym spalaniu, zapewniają jednostki 1.8, 2.0 i 2.2. Niestety, nie cieszą się one dobrą opinią mechaników. Zbyt często zdarzają im się awarie osprzętu - układu zapłonowego, zaworu recyrkulacji spalin, czujników położenia wałka rozrządu i wału korbowego. Powszechną przypadłością są też wycieki płynu spod termostatu i z pompy oraz nadmierne spalanie oleju - między wymianami trzeba dolać nawet ponad 4 l. Ponadto w przeciwieństwie do silnika 1.6 8V motory te są kolizyjne. Mechanicy radzą wymieniać rozrząd (najlepiej z pompą wody) co 60 tys. km. A to już oznacza całkiem spore wydatki.
Jeszcze większe będą koszty eksploatacji auta z silnikiem
6-cylindrowym. Jednostki te, nie dość że paliwożerne, także są awaryjne, a wymiana rozrządu (co 90 tys. km) nawet przy użyciu zamienników kosztuje w granicach 1500 zł.
Turbodiesle 2.0 i 2.2 są dynamiczne i oszczędne, ale także niestety dość awaryjne. Psują się pompy wtryskowe, przepływomierze powietrza i inne detale osprzętu, a w egzemplarzach o dużych przebiegach dochodzi do wycieków oleju i wypalenia uszczelki pod głowicą.
Niestety, kłopoty z silnikami to niejedyne bolączki Vectry. Problemy sprawia także zawieszenie, które na nasze drogi okazuje się być wyraźnie zbyt delikatne. Z przodu bardzo często wymieniać trzeba łączniki i gumy stabilizatora, a także poduszki górnego mocowania kolumn resorujących. Szybko wybijają się także gumy stabilizatora tylnego. Co więcej, kiedy tylko pojawią się luzy na wahaczach, zmienia się geometria zawieszenia tylnego, co prowadzi do błyskawicznego zużycia opon tylnych kół (tzw. wyząbkowanie). Z tyłu auta dobiega wtedy taki hałas, że niektórzy kierowcy przyjeżdżają do warsztatów przekonani, że rozsypały się łożyska kół. Co gorsza, naprawę, która kosztuje
(z ustawieniem zbieżności) około 900 zł, powtarzać trzeba niekiedy już po 40 tys. km.
Inne przypadłości Vectry to m.in. wycieki oleju z przekładni kierowniczej, zatarcie linki hamulca ręcznego, awarie elektrycznego podnośnika szyby
w drzwiach kierowcy oraz uszkodzenia siłowników zamka centralnego. W sumie auto musi odwiedzać serwis częściej od większości konkurentów w swej klasie. Można się z tym pogodzić, tym bardziej, że nie ma problemów z zakupem części oryginalnych, jak też i tańszych zamienników. Najłatwiej przyjdzie to na pewno lubiącym szybką jazdę po krętych drogach, bo do tego Vectra nadaje się naprawdę idealnie.

Tekst Auto Świat 45/05 ze strony 38

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=24175




Powered by MyScript